سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

سوشال مدیا مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ می باشد که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا بر روی شبکه های اجتماعی به منظور جلب توجه ببیندگان برای دریافت بازخورد بیشتر و افزایش تعامل کاربران برای دستیابی به اهداف بازاریابی می باشد. سوشسال مدیا به انگلیسی به صورت Social Media نوشته می شود. با ظهور فیسبوک یک عصر جدید در بازارابی پیدا شد، هر چند فیسبوک آغازگر صنعت بازاریابی آنلاین نبود اما زمانی که شروع به فعالیت بازاریابی آنلاین کرد مفهوم جدیدتری از بازاریابی رسانه های اجتماعی را به خود اختصاص داد.

با پیشرفت روزافزون بازاریابی آنلاین شرکت ها می توانند بدون صرف هزینه بسیار زیاد و فقط با ساخت یک اکانت اقدام به تبلیغات فعالیت و خدمات خود کنند. سوشال مدیا مارکتینگ علاوه بر تبلیغات و فروش بیشتر می تواند ابزاری برای جلب ترافیک و توجه به سمت وبسایت باشد. قابل ذکر است فرآیند سوشال مدیا مارکتینگ بیشتر بر تولید محتوای مفید و جذاب تمرکز دارد، و هر چه استمرار شما در تولید و انتشار محتوای مفید بیشتر باشد اعتبار کسب و کار شما ارتقا پیدا می کند

امروزه شاهد این هستیم که شبکه های اجتماعی از ضریب نفوذ بالایی برخوردار هستند و اغلب مردم، زمان زیادی در شبکه های مختلف مثل تلگرام و اینستاگرام صرف می کنند. حتی می توان گفت ایرانیان بیش از حد، وقت خود را در این شبکه های اجتماعی سپری می کنند. این رفتار اجتماعی مردم ایران باعث شده است که شبکه های اجتماعی محل مناسب تری برای انجام فعالیت های تبلیغاتی شود. تبلیغات در سوشال مدیا مارکتینگ ابزاری بسیار قدرتمند است که می تواند به همه ی کسب و کارها برای پیشبرد اهداف بازاریابی و برندینگ، کمک بسزایی کند، که البته اینکار باید توسط یک متخصص دیجیتال مارکتینگ و یا سوشال مدیا مارکتینگ، برنامه ریزی شود و طبق نقشه ای دقیق به اجرا درآید

هر محتوا یک سرباز در میدان نبرد

بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی که به آن Social Media Marketing یا سوشال مدیا مارکتینگ (SMM) هم گفته می‌شود، ارتباط شما با مخاطبان ‌تان را بهبود می‌بخشد و با پیاده سازی یک استراتژی درست و مناسب می تواند، ترافیک و بازدید وب سایت شما را بیشتر ‌کند. شما به وسیله ی تولید محتوای مفید و هدفمند می توانید کسب و کار خودتان را در مسیر سوشال مدیا مارکتینگ پروموت کنید، هر محتوای مفید و ارزشمند همانند یک سرباز در میدان نبرد می باشد، و می تواند مخاطبان بسیاری را برای شما به اسارت بگیرد، که این مخاطبان می توانند در آینده ای نه چندان دور به مشتریان دو آتشه ی شما بدل شوند.

شما با تولید محتوای مفید و جذاب می توانید جامعه مشتریان خود را بزرگتر کنید و با افراد بیشتری در ارتباط باشید

از سوشال مدیا مارکتینگ می‌ توانید به عنوان استراتژی اصلی بازاریابی خود بهره ببرید و برند خود را به افراد بیشتری بشناسانید. همچنین سوشال مدیا مارکتینگ باعث ایجاد پیوند عاطفی بین برند شما و کاربران می شود و میزان وفاداری (loyalty) را افزایش می دهد. از دیگر مزیت های سوشال مدیا مارکتینگ می توان به دریافت نظرات کاربران در مورد برند و محصولات اشاره کرد، شما با برگزاری نظر سنجی ها و همچنین بررسی کامنت ها و پیام ها می توانید نقاط تاریک کسب و کارتان را به سادگی پیدا کنید و سپس در جهت اصلاح آنها قدم بردارید.

مزیت های سوشال مدیا مارکتینگ

یکی از مزیت های سوشال مدیا مارکتینگ این است که ابزار های مورد نیاز آن در دسترس همگان می باشد، به همین علت همه ی افراد می توانند با کمترین هزینه برای رشد کسب و کارشان به فعالیت بپردازند. تنها ابزار مورد نیاز برای انجام فرآیند سوشال مدیا مارکتینگ یک تلفن همراه هوشمند می باشد. همچنین تبلیغات در فضای سوشال مدیا مقرون به صرفه است و دسترسی به بازار هدف آسان است و تمام آمار و ارقام در مراحل بازاریابی قابل اندازه گیری است و شما می توانید با پیاده سازی یک استراتژی درست، احتمال موفقیت کمپین بازاریابیتان را تا بیشترین حد ممکن بالا ببرید. همچنین شما با طراحی سفر مشتری مناسب (customer journey) می توانید مخاطبان شبکه های اجتماعی خودتان را به منظور افزایش ترافیک و بهبود سئوی سایت و همچنین خرید محصولاتتان هدایت کنید

مخاطبان امروزه از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک و دیگر پلتفرم ها با برندها در ارتباط هستند و شما می توانید با پیاده سازی یک استراتژی مناسب در بستر سوشال مدیاها، توجه این افراد را به سمت کسب و کار خودتان معطوف کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *